Trwa ładowanie...

Nowy rok, nowe ceny. Papier toaletowy ostro w górę

Velvet Care, lider branży, szacuje, że w nowym roku ceny papieru toaletowego wzrosną nawet o 15-20 procent — podaje "Gazeta Wyborcza". Doniesienia te potwierdza fińska Metsä Fibre i szwedzka Södra Cell International

Niepokojące doniesienia. Wkrótce ceny papieru toaletowego mogą pójść w góręNiepokojące doniesienia. Wkrótce ceny papieru toaletowego mogą pójść w góręŹródło: East News, fot: Jakub Kamiński
d2nku05
d2nku05

Sytuacja na rynku jest bardzo niepokojąca. Jak wskazuje w rozmowie z "Wyborczą" Artur Pielak, prezes Velevet Care, obecna sytuacja nie miała miejsca przez ostatnie 25 lat. Czy Polaków czeka powrót do rzeczywistości rodem z PRL, gdy papieru nieustannie brakowało?

Czego używali ludzie, zanim powstał papier toaletowy

W styczniu polski rynek może wejść w okres niedoboru podstawowych produktów celulozowych, jak papier toaletowy czy chusteczki higieniczne. Ceny będą mogły wzrosnąć nawet o 15-20 procent — szacuje Velvet Care.

Niebywale drogi papier toaletowy

Szacunki Velvet potwierdzają skandynawskie firmy, które operują w Polsce. – To, co dzieje się w naszej branży w ciągu ostatnich kilku tygodni, przekracza wszelkie normy – przyznał Volker Zöller, szef działu dóbr konsumenckich w Essity w rozmowie z portalem INN Poland.

d2nku05

Firma Essity — producent takich marek jak Zewa, Tork, czy Tempo, już teraz zapowiedziała podwyżkę produktów na poziomie 20 procent. Jak tłumaczy producent, ceny muszą iść w górę, aby zrekompensować coraz wyższe koszta produkcji.

Dlaczego papier drożeje?

Producenci wskazują, że od dawna rosną ceny pulpy celulozowej, surowca niezbędnego do produkcji papieru, ręczników czy chusteczek. Fabryki, które produkują ten materiał z kolei narzekają na wzrost cen gazu, energii elektrycznej czy w końcu materiałów opakowaniowych.

Nie bez znaczenia jest także logistyka. Rosną koszta pracy oraz paliw wpływają na producentów i ich decyzje o rekalkulacji cen finalnych produktów. Potwierdza to dyrektor Velvet Care. Pielak wskazuje, że firmy muszą rewidować swoją politykę cenową, ponieważ w przeciwnym razie sprzedawałyby produkty poniżej kosztów ich wytworzenia.

Zdaniem prezesa Velvet Care nie jest to ostatnia podwyżka, jaka uderzy Polaków po kieszeni. Jeżeli ceny gazu czy prądu nadal będą rosły w takim tempie, wówczas konieczne będą kolejne "korekty" cen gotowych produktów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2nku05
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2nku05