Trwa ładowanie...

Kto jest tańszy - Lidl czy Biedronka? Polacy zdecydowali

Porównywanie cen zakupów w sklepach to jedno, ale równie duże znaczenia dla sieci handlowych ma subiektywne odczucie drożyzny ze strony klientów. Polacy zostali poproszeni o porównanie Lidla i Biedronki pod kątem cen i odległości od swojego miejsca zamieszkania. Wypowiedzieli się także w kwestii, gdzie wolą chodzić na zakupy.

Kto jest tańszy - Lidl czy Biedronka? Polacy zdecydowaliKto jest tańszy - Lidl czy Biedronka? Polacy zdecydowaliŹródło: money.pl, fot: Rafał Parczewski
d3re2zm
d3re2zm

Badanie zostało przeprowadzone przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna dla portalspozywczy.pl. Respondenci dostali do wyboru zaledwie dwie odpowiedzi: Lidl lub Biedronka.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ile Polacy wydają miesięcznie? Padły konkretne kwoty

Serwis przypomina, że oba dyskonty rozpoczęły na początku roku wojnę cenową. Biedronka w smsach wysyłanych do klientów odnosiła się bezpośrednio do cen w Lidlu, podkreślając, w których miejscach jej oferta jest bardziej atrakcyjna od konkurenta.

d3re2zm

Lidl nie pozostawał dłużny. Obie sieci handlowe zaczęły w pewnym momencie obniżać ceny produktów w ciągu dnia, by okazać się tańszymi od rywala. W końcu Lidl wystąpił do sądu o zabezpieczenie roszczeń przed wszczęciem postępowania przeciwko Biedronce. Zabezpieczenie dotyczyło hasła, którego portugalski dyskont używał na plakatach: "Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl".

Efekt? Plakaty zaczął zajmować komornik. Biedronka zrezygnowała natomiast z używania nazwy Lidl w materiałach reklamowych, zastępując ją sformułowaniem "nasza droga konkurencja".

Co Polacy myślą o dyskontach?

W badaniu oddano głos zwykłym konsumentom. Na pytanie: "Gdzie wolisz robić zakupy" 46 proc. ankietowanych odparło, że w Biedronce. Lidla wskazało 28 proc. osób, a jedna czwarta zapytanych stwierdziła: "Trudno powiedzieć".

Wpływ na taką odpowiedź mogło mieć przekonanie większości respondentów, że w Biedronce jest taniej. Takiej odpowiedzi udzieliło 36 proc. zapytanych. Co ósmy ankietowany wskazał na Lidla. Co ciekawe, niemal połowa Polaków nie jest w stanie wskazać tańszej, ich zdaniem, sieci.

d3re2zm

Biedronka w opinii zdecydowanej większości Polaków wygrywa też, jeśli chodzi o bliskość sklepów od domu. 72 proc. osób odpowiedziało, że dyskont marki należącej do Jeronimo Martins jest bliżej ich miejsca zamieszkania. Lidla wskazało tymczasem 17 proc. ankietowanych. Co dziesiąta osoba nie była w stanie odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne badanie na początku marca przeprowadził Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS. 47,6 proc. respondentów uznaje Biedronkę za najtańszy sklep. Lidl, który znalazł się na drugim miejscu, został wybrany przez 16,7 proc. badanych.

Sieć Dino uzyskała trzecie miejsce z wynikiem 6,3 proc., a Auchan i Kaufland wskazało odpowiednio 4,4 proc. i 3,9 proc. respondentów. Aż 12,5 proc. ankietowanych stwierdziło, że trudno im jednoznacznie wskazać najtańszy sklep.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3re2zm
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3re2zm